NightNetwork - yazılım, yazın, verim vs.

6502 Makine Dili Kursu

Bilgem ÇAKIR

2005


İçindekiler

1. Giriş
1.1. Başlamadan Önce
1.2. Makine Dili nedir:
1.3. Modüler, Yapısal, Fonksiyonel Programlama
1.4. Makine Dilinin Avantaj ve Dezavantajları
1.5. 6510 Programlama Ortamı
1.6. İlk Komutlar: LDA, LDX, LDY, STA, STX, STY
1.7. Önemli bir komut: JMP
1.8. İlk assembler programı:
1.9. Neler Oluyor:
2. Sayma ve Karşılaştırma
2.1. Video Matrix nedir?
2.2. INX, INY, DEX, DEY
2.3. Karşılaştırma Komutları: CMP, CPX, CPY
2.4. İlk Koşullu Dallanma Komutları: BEQ VE BNE
2.5. Yeni Bir Adresleme Modu: İndeksli Adresleme
3. Döngülerin Tasarımı ve Kullanımı
3.1. Örnek Programlar
4. Registerlar Arası Transfer
5. Alt Programlara Atlayıp Geri Dönmek
6. Alt Programlara Argüman Geçirme
7. Kendi Kendini Değiştiren Programlar
8. Aritmetik İşlemler
8.1. Toplama
8.2. Çıkarma
8.3. İki İle Çarpma
8.4. İki İle Bölme
8.5. Ödev
9. Mantıksal İşlemler
9.1. Ödev
10. İki Kullanışlı Komut: INC VE DEC
11. Değer Döndüren Alt Programlar: Fonksiyonlar.
12. Text Scroll: Bir Scene Klasiği
12.1. Yumuşak Kayma (Smooth Scroll)
12.2. Renk Belleği
12.3. Karakterleri Kaydırmak
13. İlk Pre-İntro
13.1. Ödevler
14. Yığıt (Stack)
14.1. JSR ve RTS Komutlarının Stack Kullanımı
15. Kesintiler (Interrupt)
15.1. Interrupt Nedir:
15.2. 6510'da Interruptlar
A. ACME ve Etiketler
A.1. C64 dosya formatı
A.2. Assembly işleminin detayları
A.3. Etiketler
A.4. Önemli Hatırlatma
NightNetwork - 2009